Gymnazisti na severe

274
Lubeck

V pondelok 16.9.2019 sme sa dočkali tak dlho očakávaného zájazdu do Nemecka, Dánska, Švédska. Budíček v skorej rannej hodine síce nebol ľahký, ale túžba po objavovaní nových krajín nás vyhnala z postele raz-dva.

Už po ceste na prvú zastávku poznávacej exkurzie –mesta Berlín – sme boli plní elánu a očakávaní. S úsmevom na tvárach sme vystúpili z autobusu a vydali sme sa objavovať krásy Berlína – a že ich teda nebolo málo! Najviac v nás však rezonoval dojem z Berlínskeho múru a Brandenburskej brány, veď predsa len sa s týmito pamiatkami viaže bohatá, no nie veľmi pozitívna história. Po peknom popoludní strávenom v centre mesta nás páni šoféri vysadili v príjemnom hostelíku, odkiaľ sme sa ráno vybrali smerom do Kodane.

Trajekt z nemeckého mesta Rostock sme stihli na minútu presne. Pre mnohých z nás to bola prvá plavba trajektom, a tak sme si skoro dvojhodinové kývanie zo strany na stranu veľmi užívali. Už v prístave v meste Gedser sme spozorovali, že sa nachádzame v Dánsku – veterné turbíny sme videli už zďaleka. Po niekoľkohodinovej ceste smerom do Kodane sme mali prvú zastávku, a to Národné akvárium, kde sme sa preniesli do morských vôd, najmä v okolí severských štátov. Videli sme živočíchy, ktoré by sme bežne nezažili – niekoľko druhov žralokov, raje, rôzne mikroorganizmy, či pomaly vymierajúce koraly.

Malmo

Unavení z cesty sme sa nemohli dočkať nášho ubytovania, ktoré sa nachádzalo na okraji Kodane. V skoré stredajšie ráno sme mali naplánovanú cestu cez Oresundský most, najdlhší kombinovaný most v Európe, do švédskeho mesta Malmӧ. Keďže sme boli nedočkaví po samotnej Kodani, mala pani sprievodkyňa neľahkú úlohu nám zrýchlene ukázať najzaujímavejšie miesta v Malmӧ. Po krátkej ceste späť do Kodane sme ako prvú navštívili známu sochu Malej morskej panny, ktorá je, ako názov napovedá, naozaj maličká. Po krátkej prechádzke mestom sme prišli k známej štvrti s farebnými domčekmi Nyhavn, kde sa taktiež nachádza jedna z najdlhších nákupných ulíc na svete.

Vo štvrtok, po ceste naspäť do Nemecka, sme mali možnosť pozrieť si krásny prírodný úkaz v podobe vápencových útesov Møns Klint. Vo večerných hodinách sme dorazili na miesto našej takmer poslednej noci – v Lübecku. Na ďalší deň sme centrum tohto krásneho historického mestečka celé prelúskali. Hoci sme neradi odchádzali, v ten deň nás ešte čakala posledná zastávka exkurzie, a to jedno z najväčších nemeckých miest Hamburg, kde sme ukončili celý náš výlet.

Myslím, že môžem hovoriť v mene všetkých výletníkov, že si z celého zájazdu odnášame nezabudnuteľné zážitky. Preto by som sa chcela veľmi pekne poďakovať pani profesorke Katke Fialovej, ktorá mala pevné nervy pri organizovaní a zabezpečila nám celý výlet v spolupráci s CK WeDo Travel a škole za umožnenie spoznania „veľkého sveta“.