ZŠ Slovanská za hranicami všedného vyučovania

468

Začiatkom októbra sa žiaci ZŠ s MŠ Slovanská vydali na exkurziu do Londýna.

Deň prvý (2. 10.): Naša cesta za poznaním Londýna začala presne o 13:00. Najskôr sme museli zvládnuť dvojhodinovú cestu autobusom na letisko do Brna. Všetci sme sa veľmi tešili a boli plní očakávaní, veď mnohí z nás leteli prvýkrát. Na letisku sme museli absolvovať všetky kontroly, a potom sme už len čakali na náš let. Čas sme si krátili premýšľaním o tom, aký bude výlet. Keď sme sa už konečne dočkali nášho letu stačilo nastúpiť a letieť. Let bol úžasný, pokojný a pristátie hladké. Letisko v Brne je fajn, ale letisko Stansted je 60-krát väčšie. Na letisku Stansted sme nastúpili do autobusu, ktorým sme išli dve hodiny na stanicu Victoria Station. Tam sme prestúpili na metro a o 10 minút sme boli v centre. Priamo v centre sa nachádzal náš hostel. Ubytovali sme sa a išli si rýchlo ľahnúť, aby sme mali čo najviac síl na ďalší deň.

Deň druhý (3.10.): A je to tu! Ráno sme s veľkou nedočkavosťou vstali, naraňajkovali sa a začalo naše krásne putovanie majestátnym Londýnom. Ako prvá nás privítala Katedrála sv. Pavla. Takmer sme prestali dýchať. Taká bola krásna! Ďalším cieľom bolo Trafalgarské námestie. Cestou sme videli množstvo zaujímavostí: dvojposchodové autobusy, typické čierne taxíky, telefónne búdky, budovy, kaviarne, parky… Keď sme dorazili na Trafalgarké námestie, nevedeli sme sa vynadívať. Bolo to neskutočné! Užívali sme si každú minútu, čo sme tam boli. Mali sme tú česť zoznámiť sa aj s admirálom Nelsonom. Podarilo sa nám dostať aj do National Gallery. Odtiaľ sme sa presunuli ďalej. Už cestou sme videli to, na čo sme sa najviac tešili – Buckhinghamský palác. „Wow“, bol ako z fotiek! Mali sme to šťastie, že bolo práve 11:30, kedy prebieha Changing the guards – výmena stráží. Nevynechali sme Westminsterské opátstvo, Big Ben s Westminsterským palácom. Všetko bolo okúzľujúce! Prešli sme k veľkému London Eye – Londýnskemu oku. Na záver sme si pozreli Tower of London, Tower Bridge – sklápací most. Cestou späť sme sa vracali cez modernú časť Londýna. Nakúpili sme niekoľko suvenírov a vo večerných hodinách sme sa vrátili do hostela. Unavení po celodennej túre sme zaspali.

Deň tretí (4.10.): Náš posledný deň v Londýne. Budíček sme mali 6:15, naraňajkovali sme sa a vyrazili sme na cestu domov. Niesli sme si so sebou veľa darčekov, množstvo nezabudnuteľných zážitkov a fotografických úlovkov, ktoré nám budú ešte dlho pripomínať miesta, ktoré sme navštívili.

Chceli by sme sa poďakovať pánovi učiteľovi Hupkovi, ktorý bol skvelým organizátorom, sprievodcom, mamou, tatom… Tiež by sme sa chceli poďakovať Rade rodičov pri ZŠ s MŠ Slovanská, ktorí nám zabezpečili cestu do Brna a našej pani riaditeľke, ktorá nám toto zážitkové vyučovanie umožnila.